Lektoři

Lektoři konference 
UČENÍ PRO ŽIVOT 2021

Přečtěte si medailonky lektorů, kteří vás budou provázet konferencí.


Mgr. Šárka Miková


Poradenská psycholožka, autorka a realizátorka dlouhodobých vzdělávacích programů pro školy, neziskové organizace a firmy. Přes 20 let se věnuje psychologickému poradenství.

Poskytuje v Čechách ojedinělý pohled na osobnost člověka (dítěte i dospělého) skrze Teorii typů. Díky ní lze odhalit, s jakými vrozenými dispozicemi jsme přišli na svět, tj. jaké dovednosti se naučíme velmi snadno a jaké od nás vyžadují mnoho energie, a přesto je neovládneme tak dobře, jako jiní lidé.

Rodiče často říkají: "Vychováváme naše děti stejně, přesto je každé úplně jiné! Proč?"

Protože jsme přišli na svět s určitým "nastavením mozku", které řídí naše chování navzdory tomu, jak nás ovlivňuje okolí (rodina, škola, práce).


Mg.A. Denisa Prošková


Novinářka a spisovatelka. V roce 2003 získala s textem Titulovaná blbost cenu v soutěži Evropský fejeton. Na Vysoké škole uměleckoprůmyslové vystudovala obor atelier knižní ilustrace a grafiky. Po narození dětí se shodou okolností a náhod dostala k novinařině. 

Mgr. Daniel Janata


  • pedagog, lektor, konzultant

  • jeho hlavním "tématem" je implementace ICT do výuky

  • kromě lektorské a konzultační činnosti se věnuje tvorbě vzdělávacích aplikací do mobilních zařízení - tabletů

  • tablety v MŠ

Prof. RNDr. Jan Rak, PhD.


Jaderný a kvantový fyzik, profesor na finské univerzitě ve Jyvaskyle, mnohaletý pracovník na projektech na největším urychlovači částic na světě ve švýcarském CERNu. Autor knihy Kvantová fyzika a vědomí.

"Racionální poznání má svoje limity - nic neexistuje jako daná objektivní realita a jistota na vždy. Jediné co může změnit jedinec je svůj střípek hologramu."


Dr. Javier Cachón Zagalaz


Lektor profesně působí na univerzitě v Jaén ve Španělsku a získal ocenění Nejlepší učitel roku.


Věnuje se zejména psychodidaktice a psychomotorice. Jeho výukové hodiny jsou živé a temperamentní, obohaceny o řadu interaktivních a kontaktních prvků. Na workshopech představí tyto účinné nástroje při práci se žáky.

Mgr. Šárka Vávrová

Je lektorkou ekologicko-výchovných a environmentálních programů.

Ve Vzdělávacím a kulturním centru Broumov o.p.s. v rámci Maiwaldovy akademie pracuje jako lektor environmentální výchovy. Jejím velkým zájmem je téma trvalé udržitelnosti, rozvoj a historie regionu.

Ve své přednášce představí projekt Společně s dětmi proti suchu a mezinárodní metodiku projektové výuky. Představí prvky badatelské terénní práce a aktivizující prvky výuky.


Mgr. Petra Dočkalová


1. Terénní učitelka v Evropě

Učení a myšlení, učení v terénu

Již 26 let se pohybuji dnes a denně ve světě učení, vzdělávání.

Učení, s ohledem na fungování mozku, učení spojené s myšlením, učení, jako oboustranně obohacující se proces, učení aktivní, vědomé.

Ve svém poslání považuji stěžejní setkání s principy Zkušenosti zprostředkovaného učení (FIE). Filozofií, která věří v rozvoj každého z nás, pracuje se silnými i slabými stránkami, věří ve změnu (učí, učit se, myslet, plánovat, pracovat s cíli, emocemi, pracovat s hypotézami, strategiemi, vliv prostředí na učení a rozvoj). Společně řešíme například příčinu neúspěchu v učení, zprostředkování systému, sebekontrolu a vnitřní disciplínu.

Spolupracuji s dětmi, dospělými, rodinami, školami, komunitními centry, úřadem práce a dalšími, kteří mne osloví, po dohodě spolupracujeme. Lektoruji v Mš, ZŠ, SŠ, VOŠ.

Stále aktivně učím - na všech stupních - MŠ, ZŠ, SŠ.

Lektoruji, vedu učební plány. (věk není omezen)

PhDr. Michaela Kaslová


Česká pedagožka a specialistka na matematiku je také autorkou učebnic matematiky pro školáky na základních školách. Její barevné a hravé učebnice jsou stavěné tak, aby se žáci předmětu nezalekli, naopak je psaná hravým a chytlavým způsobem, což podporuje spousta ilustrací. Její učebnice naplňují úkoly, které nejsou sice běžné, ale zato jsou dobře využitelné v dalších lekcích. Michaela Kaslová tyto učebnice rozdělila do několika dílů a sestavila je pro několik ročníků základních škol.

Mgr. Jan Hynek


Jan Hynek vystudoval psychologii a pedagogiku na JU v Českých Budějovicích. Působí jako odborný asistent na katedře psychologie, kde zároveň studuje postgraduální studium v oboru pedagogická psychologie, a také pracuje jako metodik prevence v PPP České Budějovice.

Zabývá se problematikou nevhodného chování, emocí a copingových strategií. V současné době se věnuje výchovným problémům ve škole, mentoringu a rizikovému chování mládeže.

Mgr. Vlasta Urbanová


Ředitelka chráněné dílny Lemniskáta - život bez bariér, dlouholetá lektorka a metodička JSNS

Vzdělávací sekce Člověka v tísni se v reakci na preventivní uzavření škol rozhodly nabídnout učitelům zdarma své výukové a vzdělávací materiály. Zpřístupnily přes 270 audiovizuálních lekcí obsahujících filmy a další materiály, které mohou využívat učitelé i rodiče se svými dětmi. Pedagogům nabídly online vzdělávací materiály pro výuku globálního rozvojového vzdělávání či aktivního občanství nebo online knihovnu.

Mgr. Justina Danišová


"Pozorování dětí při jejich objevech, hrách a učení venku mi dává každý den důkazy, jak ohromná příležitost pro rozvoj studentů, malých dětí i nás učitelů, nabízí nejen příroda, ale také centra měst plné architektury i nové městské divočiny. To vše jsou učebny, které startují u dětí víc zájmu, otázek i vnitřní motivace." Pomáhá učit (a hrát si) venku aktivním učitelům, vychovatelům a rodičům. Společně pak "vytahujeme" děti ven. 

Původně je sice učitelka geologie a biologie, ale víc než kameny teď řeší publikace pro děti, metodiky pro učitele a lektoruje semináře a online kurzy pro rodiče, pedagogy a další průvodce dětí. Pracuje ve Vzdělávacím centru TEREZA jako metodik v projektech ucimesevenku.cz, jdeteven.cz či badatele.cz. Společně se svou rodinou tvoří web svobodnahra.cz a knihu Svobodná hra

"Nature is not a place to visit. It is home." Gary Snyder

Mgr. Veronika Havelková


Lektorka se na dvou workshopech bude věnovat tématům jako jsou aktivizující metody do výuky matematiky a šikovné programy a aplikace do výuky matematiky. Představí například hravou formou program GeoGebra pro rozvoj matematické gramotnosti.

Mgr. Jana Línková


Na workshopu představí možnosti kritického myšlení a své zkušenosti a nadšení pro RWCT.

V současné době, už téměř deset let, působí na Základní škole Plhov v Náchodě jako učitelka českého jazyka a dějepisu. Rovněž zde vede knihovnu. Vede děti k přemýšlení, systematické práci a učí děti pěstovat tvořivost a radost z procesu učení.

PhDr. Lucie Bušová, Ph. D.


Spoluvytvářela metodiky k lekcím mediální gramotnosti Seznam se s médii. Spolupracuje také s Člověkem v tísni při přípravě audiovizuálních lekcí pro vzdělávací program JSNS, které pracují s modelem E-U-R i mnohými metodami kritického myšlení.

Mgr. Pavla Semeráková


Absolventka Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, katedry Andragogiky. Má za sebou přednášky a semináře na Psychoterapeutické fakultě doc. Skály a absolvovala tříletý gestalt výcvik - koučink u Dr. Pätzolda, dále akreditovaný kurz muzejní edukace pod Metodickým centrem muzejní pedagogiky. Vytvářela vzdělávací programy a podílela se na assessment centru při výběrech trainees ve firmě Škoda Auto a.s. Prošla řadou psychoterapeutických a trenérských kurzů. Pracovala v oblasti sociálních služeb a duševního zdraví pro občanské sdružení Fokus Mladá Boleslav, dále pro Waldorfské mateřské centrum v Bosni. Dnes pracuje ve Vzdělávacím a kulturním centru Klášter Broumov jako vedoucí vzdělávacích programů.

Martina Junková


Absolventka Střední školy obchodní v Broumově, rekvalifikovaná pečovatelka domácího ošetření Červeného Kříže, která po studiích odjela do zahraničí jako au-pair pro duševně nemocné seniory. Působila jako dobrovolnice Střediska ekologické výchovy a etiky SEVER v Horním Maršově. Absolvovala rekvalifikaci odborného lektora v oblasti environmentální výchovy a stala se terénní pracovnicí SEVERKY pro SEVER v Královéhradeckém kraji. Je spoluorganizátorkou charitativního festivalu na podporu dětí z dětských domovů Webrovkafest.

Mezi její zájmy patří systémová logika, umělecká činnost a přírodní krásy. Myslí globálně, koná lokálně.

Mgr. Olga Chlápková


Mgr. Olga Chlápková - žena, matka, manželka. Po letech strávených v businessu se rozhodla jít vlastní cestou a věnovat se tak opravdové výživě nejen doma. Můžete ji potkat v jejím obchodě s opravdovými potravinami nebo jako lektorku na workshopu pro kuchařky školních jídelen a v neposlední řadě jako vedoucí školní jídelny základní školy Waldorfské v Pardubicích.

Mgr. Michal Vavrečka, Ph.D.


Michal Vavrečka se věnuje oblasti humanoidní robotiky a strojovému učení. Ve své laboratoři učí roboty chápat přirozený jazyk, rozumět okolnímu světu a aktivně prozkoumávat své okolí.

www.mapvorpnachod.webnode.cz
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky